Dag 14 - Yosemite Park - Reisverslag uit Yosemite Valley, Verenigde Staten van Familie Schild - WaarBenJij.nu Dag 14 - Yosemite Park - Reisverslag uit Yosemite Valley, Verenigde Staten van Familie Schild - WaarBenJij.nu

Dag 14 - Yosemite Park

Door: Edwin

Blijf op de hoogte en volg Familie

18 November 2013 | Verenigde Staten, Yosemite Valley

De laatste week is aangebroken. Na de Grand Canyon, Death Valley en Sequoia vragen we ons af wat Yosemite National Park nog aan nieuws te bieden heeft. Dat bleek meer dan genoeg te zijn. In Yosemite park zijn een aantal mooie watervallen en uitzichtpunten. Daarnaast kun je er ook mooie wandelingen maken en zijn er tal van historische feiten.
Omdat het nog niet zo veel gesneeuwd had, waren alle wegen toegankelijk. Het nadeel was echter dat er niet veel water voor de watervallen was. We hebben geluk met het weer, maar voor de mooiste watervallen moet je toch aan het eind van de winter zijn of geluk hebben dat het geregend heeft.
Bij het Glacier Point werden we door een Amerikaan in het Nederlands aangesproken. Zijn ouders waren naar de VS geëmigreerd en hoewel hij in Amerika geboren was, werd er thuis veel Nederlands gesproken.
In Yosemite Valley kwamen we een kerkje tegen waar ook diensten werden gehouden, maar helaas waren we te laat. Het grappige is dat op veel plaatsen de radio ontvangst slecht is, maar dat de religieuze zenders overal te horen zijn.
Op de weg uit het park, zagen we ook de schade die aangericht was door de recente bosbrand. Een groot gebied was geteisterd door de brand. Een vonk is al genoeg om een vuur te doen ontbranden

• 19 November 2013 - 10:40

Mariet En Ad Breedveld:

Wel jammer dat je nu weer net te laat was voor die kerkdienst. Om jullie calvinistische geweten te sussen hebben jullie toen maar naar religieuze (christelijke?) radiozenders geluisterd. 'k Hoop dat de overgesprongen vonk een andere uitwerking heeft dan de bosbrand.
    Overigens bewonder ik de moeite die jullie je getroosten om ons steeds op de hoogte te houden van jullie reiservaringen: het is boeiend om ze te lezen en het zal bij jullie een onuitwisbare indruk achterlaten.
    Geniet nog van de resterende tijd.Blijf vooral goed op letten dat je niet te veel betaalt voor dat gezonde "American food" en ik ben benieuwd of jullie nog meer "Hardinxveldse dames" tegen komen.