Dag 13 - Gigantisch - Reisverslag uit El Portal, Verenigde Staten van Familie Schild - WaarBenJij.nu Dag 13 - Gigantisch - Reisverslag uit El Portal, Verenigde Staten van Familie Schild - WaarBenJij.nu

Dag 13 - Gigantisch

Door: Edwin

Blijf op de hoogte en volg Familie

16 November 2013 | Verenigde Staten, El Portal

Vandaag eerst met Hertz gebeld omdat de huurauto aangaf dat de olie ververst moest worden. We moesten even naar Fresno rijden waar een garage was die de olie kon vervangen. Het was nogal druk en het kon ongeveer 3 uur gaan duren. Uiteindelijk was de auto rond 12:15 klaar en konden we op weg naar Sequoia National Park. De temperatuur was inmiddels opgelopen tot 24 °C. Eenmaal aangekomen in Sequoia ging de weg snel omhoog en de temperatuur snel omlaag. Vanwege het oponthoud vanochtend konden we niet overal uitgebreid stilstaan en probeerden we voor het donker bij de Sherman Tree aan te komen. Toen we dar aankwamen was de temperatuur inmiddels gedaald tot 2 °C. Snel maar de winterjas gepakt en van de parkeerplaats afgedaald naar de gigantische boom. Hoewel je op de foto kunt zien hoe breed de boom is, kun je het toch moeilijk voorstellen.
Inmiddels werd het toch hoog tijd om op pad te gaan naar Cedar Lodge Resort bij El Portal. Een flinke rit waarbij we ook nog een flink stuk de bergen af moesten. Onderweg zagen we nog een groep herten op een aantal rotsen staan
Een probleem met de grote afstanden is toch wel dat je nooit weet hoe ver het is naar de volgende benzinepomp of toilet. Een volle tank en lege blaas zijn dan ook erg belangrijk. Samen met eten en drinken voor het geval je in de middle of nowhere stil komt te staan.
Onderweg gestopt bij een Denny’s voor weer een stevige maaltijd. Ze hebben daar nu een Hobbit menu en ik vond de Smaugs Fire burger er wel lekker uitzien. Hij smaakte inderdaad goed, maar ik had bij sommige happen wel het idee dat ik net als Smaug vuur zou kunnen spugen. Gelukkig werd ook hier de beker cola weer gratis gevuld zodat ik het brandje in mijn mond kon blussen. Toch wel bijzonder dat je voor $ 2,25 een flinke beker cola krijgt (minstens 0,4 liter) die ook nog eens gratis bijgevuld wordt. In Nederland krijg je glaasjes van 0,2 voor € 2 en betaal je voor ieder glaasje.
Tegen 9 uur kwamen we eindelijk bij onze verblijfplaats aan. Het was wel even schrikken want volgens de TomTom waren we een kilometer eerder al bij de plaats van bestemming. Als je dan tussen de bergen staat en niets ziet, dan bekruipt even het gevoel dat we tussen de beren moeten slapen. Gelukkig kwamen we de Lodge verderop tegen.

• 19 November 2013 - 11:46

Robert :

wauw wat een dikke boom, daar val ik helemaal bij weg.. hahaha

Nou en die hamburger mag er ook zijn (sorry zit alles voor mijn lunchpauze te bekijken, niet slim)