Dag 15 - San Francisco op de fiets - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Familie Schild - WaarBenJij.nu Dag 15 - San Francisco op de fiets - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Familie Schild - WaarBenJij.nu

Dag 15 - San Francisco op de fiets

Door: Edwin

Blijf op de hoogte en volg Familie

19 November 2013 | Verenigde Staten, San Francisco

Vandaag stond San Francisco op het programma. Wij zijn niet zo van die stad liefhebbers dus hoe konden we het vandaag bijzonder maken. Nou een goede manier om dat te doen is door een fiets te huren. We hadden 3 doelen voor vandaag, Alcatraz, de Golden Gate over fietsen en het bochtige stukje van Lombard fietsen.

Op Alcatraz hebben we de audio tour gevolgd. Het was niet makkelijk om daar gevangen te zitten. Genoeg tijd om te bedenken hoe je zou kunnen ontsnappen.

Daarna zijn we naar de Golden Gate gefietst. Het eerste stukje was vrij makkelijk totdat we een stukje omhoog moesten. Wat is het steil op sommige plekken. Dirk-Jan had geen problemen, maar ik heb toch een paar stukken gelopen. De Golden Gate brug zelf viel wel mee. We zijn allebei op eigen tempo over de brug gegaan en Dirk-Jan is daarna nog de heuvels ingegaan.

Op de terugweg zijn we Hyde opgereden/gelopen. Dirk-Jean lukte het om op de fiets naar boven te gaan, maar ik had zelfs problemen om lopend boven te komen. De muur van Huy is hier niets bij. Eenmaal bij de kruising met Lombard aangekomen heeft Dirk-Jan 3 keer een rondje gereden. Die zal morgen wel last hebben van zijn spieren. Tenslotte zijn we samen naar beneden gereden en teruggegaan naar de fietsverhuur.

Op weg naar de auto kwamen we nog 2 jongedames tegen waarvan er één nogal lachend naar Dirk-Jan keek. Ook DJ had een blijk van herkenning. Bleek dat ze ook uit Hardinxveld komt. Hoe is het mogelijk zo ver weg in een willekeurige straat.
Vandaag was een zware inspannende dag. Ben benieuwd of we het morgen zullen voelen.

• 19 November 2013 - 08:33

Han Kleyn Winkel:

Je wordt ouder papa ...
    Gr. Han

• 19 November 2013 - 08:39

Bart En Jannie Breedveld:

Hallo Ome Edwin en Dirk-Jan

Wij lezen elke dag jullie verslag!
    Wat zien jullie veel. Geniet er nog eventjes van!

Groetjes, Bart en Jannie

• 19 November 2013 - 19:22

Gera:

wat een uitslover is die DJ om zijn vader eruit te fietsen rekening houden met de oudere ho maar