Dag 16 - Dolfijn - Reisverslag uit Monterey, Verenigde Staten van Familie Schild - WaarBenJij.nu Dag 16 - Dolfijn - Reisverslag uit Monterey, Verenigde Staten van Familie Schild - WaarBenJij.nu

Dag 16 - Dolfijn

Door: Edwin

Blijf op de hoogte en volg Familie

20 November 2013 | Verenigde Staten, Monterey

Vandaag was een rustige tocht. Nadat Ik eindelijk bij Denny's Moons over my Hammy gegeten had en DJ een Lumberjack Slam geprobeerd had maar binnen te werken, ginger we vanuit San Francisco op weg naar Monterey. De mooiste route is natuurlijk langs de kust van de oceaan. Dus als eerste probeerden we zo snel mogelijk op de 1 te komen.

Op verschillende plekken hebben we gestopt om naar de oceaan te kijken. In Santa Cruz hebben we de 1 verlaten en zijn richting de kust gegaan. Nadat we de auto geparkeerd hadden en een stukje langs de kust gelopen hadden, kwamen we een man tegen die ons attendeerde op dolfijnen.
Dicht bij de kust zagen we een paar groepjes dolfijnen af en toe boven komen. De man vertelde ons ook dat er in deze omgeving ook vaak walvissen gezien worden. Onlangs was er een groep van ongeveer 200 orka’s gezien. Helaas waren ze vandaag niet te zien.
Midden in Santa Cruz kwamen we een grote hoeveelheid meeuwen en pelikanen tegen.

Nadat we in Monterey aangekomen waren, hadden we niet veel zin meer om nog iets te gaan doen. Er is hier een fantastisch aquarium en je kunt ook een boottour doen om walvissen te spotten, maar na 2 weken begint de vermoeidheid toch toe te slaan.
We zijn lekker gaan eten in Henry’s BBQ (http://www.henrysfamousbbq.com/). We waren de eerste en later kwamen er nog 2 Aziatische toeristen. Volgens ons hadden ze niet echt door wat ze bestelden en we hadden graag gezien hoeveel er overgebleven was. Het eten was heerlijk en de locatie was ook leuk.